reklama

Washek a Ja

Washek, sedemdesiatročný starec, trpiaci nejakým druhom reumatickej choroby sa rozhodol uľaviť svojej bolesti v termálnych kúpeľoch. Do kúpeľov dorazil prvého augusta, v čase, keď Mňa /obyvateľku kúpeľného mestečka /zožierala strašidelná osamelosť a nuda. Washek je Čech, ktorý v šesťdesiatych rokoch opustil milovanú poľskú milenku a so ženou sa vydal do Ameriky za lepším životom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Washek bývalý profesor matematiky na prestížnej losangelskej univerzite, starček jasajúci pri pohľade na obnažené ženské telo, pracháč užívajúci si americky dôchodok.

Ja som malá, mám malé prsia, tmavé vlasy s na krátko zastrihnutou ofinkou. Milujem Milana. Milana Kunderu a miluje všetky jeho romány najmä Nesmrteľnosť. Po niekoľkýkrát som čítala Nesmrteľnosť a teraz som sa ešte viac stotožnila s jednou z hrdiniek, s dievčaťom, ktoré si nikto nevšíma, ktoré je opustené a robí šialené veci, aby si ju niekto všimol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V to leto som nikde nebola a ani som nemala peniaze, aby som mohla niekam isť, brigádovala som za 30korún na hodinu, po týždni som si kúpila okuliare a bolo po prachoch. Frajer bol v Prahe, kamarátky ma už dávno prestali baviť. Bola som sama, opustená ako moja obľúbená hrdinka, nikto si ma nevšímal, nikto ma nebalil, nikto so mnou nenadväzoval priateľstvo.., nuda..

Jeden slnečný deň som sa stretla s Washkom, poslala ma za ním mama (čašníčka v kúpeľnom hoteli, v ktorom bol Washek ubytovaný), povedala: „Choď za tým pánom, veľa cestuje, rád by sa s niekým porozprával.“ Samozrejme som odmietla ísť sa porozprávať so starým, tlstým pánom v prepotenej košeli. On prišiel sám a úniku už nebolo. Pozval ma na džús a ja som pozvanie prijala. Sadli sme si na vyhriatu terasu medzi ostatných starých vypekajúcich sa kúpeľných hostí, prevažne Nemcov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec sa ukázalo, že Washek je celkom fajn, rozprával mi o živote v Amerike, o Austrálií, Afrike, o živote na pláži.. Trochu ma to začínalo nudiť. Chcela som sa ho opýtať, aké knihy číta a aké filmy má rád alebo akú hudbu počúva, bolo potrebné to zistiť kvôli vývinu našej debaty. To sú faktory , ktoré mi pomáhajú utvoriť si obraz o človeku. Povedal, že má rád Kunderu. Viac som vedieť nepotrebovala, on aj tak čosi dodal : „S Kunderom a Škvoreckým som prvý krát fajčil marihuanu“. Rozprával mi o Kunderovi, o tom, že úžasne vyzeral, že bol veľký bohém a mal množstvo mileniek. Bola som vo vytržení. Dlhé tri hodiny mi rozprával zážitky a príbehy o Havlovi, Třískovi, Škvoreckom a Kunderovi. Stmievalo sa a s Washkom sme sa rozlúčili. No ešte mi povedal, že by sa so mnou rád stretol. Navrhla som mu kino, pondelok o ôsmej. Hrajú Bertolucciho film.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola streda a nevedela som sa dočkať pondelka, ten starý, smradľavý Američan ma zaujal.

Brigádovala som na jazerách, kde som prenajímala tých všivavých delfínov a rozmýšľala som, čo si v pondelok oblečiem, napadlo ma, že by som si mohla dať zastrihnúť ofinu, v pondelok som si zohnala náhradu, takže som na jazerá ísť nemusela.

Celkom som bola nervózna pred naším stretnutím, čakala som no Washek neprišiel, bola som sklamaná, ale vydýchla som si. Po filme ma čakal. Nevedel nájsť kino a preto prišiel päť minút po začiatku. Film “Dreamers“, bol skvelý na tom sme sa zhodli, bol krásne erotický až ma to uvádzalo do rozpakov. Pozval ma na víno. Rozprával o sebe, o svojich milenkách, o milencoch svojej ženy, o svojej žene. Nesmierne zaujímavé počúvanie, možno o tom napíšem niekedy nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ten večer som si obliekla najkrajšie šaty, aké mám aj Washkovi sa veľmi páčili, dokonca sa ma spýtal či si ma nemôže na druhý deň vyfotiť. Moc sa mi to nepáčilo, ale veď prečo nie. To bol jeho posledný deň v kúpeľoch.Stretli sme sa o druhej, bolo tridsať stupňov. Mal starecký otrasný klobúčik, spotenú košeľu a obrovský foťák. Rýchlo si ma vyfotil a potom trval na tom, že mi v jeho izbe predvedie ako jeho počítač dokáže upravovať fotky. Nechcelo sa mi, ale nevedela som povedať nie. Arabi na chodbách hotela a vo výťahu sa slizko usmievali a žmurkali očami. Bola som v rozpakoch.Washek išiel pomaly kvôli tej jeho reume, veľa ľudí ma videlo ako idem do jeho apartmánu aj som si začala pripadať ako prostitútka. Dve dlhé hodiny mi ukazoval finty, ktoré ten program na retušovanie fotiek dokáže (nepamätám sa ako sa volal), až sa ma nakoniec spýtal či ma nemôže vyfotiť nahú. Nemohol. Ukázal mi fotky nahých mileniek a potom som znechutená utekala..

Dnes mi prišla zásielka, Washek mi poslal fotky, vyretušované tak, že sa ani nespoznávam, a pripísal, že by sa rád ešte niekedy stretol.... Milý Waschek, Never more! Never More!

Vlaďa Bolješiková

Vlaďa Bolješiková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéKultúraCestovanie

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu